ГоловнаТехнологіїТехнологія прямого цифрового друку на тканині
Технологія прямого цифрового друку на тканині Технологія прямого цифрового друку на тканині

Прямий друк на тканині - це спосіб нанесення зображення на тканину, в якому не використовуються проміжні носії. При друці фарба лягає безпосередньо на тканину.

Технологія

Процес друку подібний звичайному струменевому друку на папері та інших носіях. Різниця лише в пристрої друкуючого блоку і використанні спеціальних текстильних чорнил, які здатні утримуватися на тканині після термофіксації. Крім цього друк на тканині вимагає більш частого обслуговування друкарського обладнання, так як тканина має властивості ворсистості, запиленості і т.д.

Цифрова друкарська головка містить вертикальні канали з великою кількістю сопел дуже маленького розміру, через які краплі чорнил подаються під тиском на матеріал. Відстань до носія більше ніж при друці на папері, звичайно це близько 3-5мм. Стандартний колірний набір - це 4 кольорових канали + 4 білих CMYK + WWWW. Кількість білих каналів більше, так як для швидкого накладення яскравої насиченої білої основи витрачається багато чорнил.

Друк на світлих тканинах

Друк на світлих тканинах найпростіший і зводиться до декількох простих кроків:

1. Підготовка матеріалу до друку (розгладження ворсу, очищення від зайвих частинок).

Для найкращої якості друку матеріал перед друком просочують спеціальною рідиною (праймер) і висушують її на термопресі, хоча це і не є обов'язковим пунктом.

2. Друк зображення на рівній ділянці матеріалу.

3. Запікання зображення шляхом нагрівання до 150-170 ° С (наприклад на термопресі). Зазвичай на це йде 40-60сек.

Після запікання виріб готовий до реалізації, але найкраща стійкість до прання настане через добу. Якщо технологічний процес не порушений, таке зображення повинне витримувати 50 прань без втрати кольору (іноді і більше). Також має значення якість чорнила і текстилю.

Друк на чорних і кольорових тканинах

Друк на чорних і кольорових тканинах складніше і має на увазі під собою накладення білої основи перед друком кольорового шару. Технологічний процес довше і вимагає більшого вміння персоналу. По пунктам:

1. Підготовка матеріалу до праймування. Необхідно висушити матеріал перед праймуванням від природної вологи, очистити від зайвих частинок.

2. Праймування області друку. Робиться це за допомогою автоматичної машини або ручним розпилювачем. Тут важливо нанести правильну кількість праймера рівномірним шаром. Якщо праймера недолити - ми отримаємо неяскравий білий шар, якщо перелити - отримаємо проблеми з пранням (поїдання, лущення, відшарування). Тому більш переважно використовувати автоматичну машину для праймування (Pretreatmaker III)

3. Висушування праймера. Зазвичай використовується термопрес з температурою в 160-170 ° С і середньою силою притиску, для того щоб додатково прибити ворс. Час сушіння залежить від бренду праймера і його кількості, зазвичай це близько 20-35 сек. Також бажано перед висушуванням видалити крапельки праймера з ворсинок, заради запобігання його кристалізації.

4. Друк білої основи. Кількість білих чорнила залежить від бажаного кінцевого результату.

5. Друк кольорового зображення по білій основі. Тут важливо, щоб білий і кольоровий шари не розходилися. Це залежить від якості принтера.

6. Запікання зображення шляхом нагрівання до 150-170 ° С (наприклад на термопресі). Зазвичай на це йде 60-90 сек, так як шар фарби більше ніж при друку на світлому.

Таке зображення має витримувати 25 прань без втрати кольору, за умови прання в холодній воді зображенням всередину. Також має значення якість чорнила і текстилю.

Переваги

1. Висока оптична роздільна здатність друку до 1440dpi (фактичне залежить від текстури тканини)

2. Простота технології і обслуговування устаткування. Для початку роботи персоналу досить мати базові знання роботи комп'ютера і принтера.

3. Рівень деталізації надрукованого зображення набагато перевершує термотрансферну та шовкотрафаретний друк.

4. Чорнило просочуються в тканину і буквально стають її частиною. Це дає чудові відчуття на дотик, а також відмінну стійкість до прання.

5. Можливість друкувати повнокольорові зображення фотографічної якості з плавними градієнтами і найдрібнішими деталями. Зображення як ніби «живі».

6. Низька собівартість при малих тиражах (друк від 1шт.), Мінімальний час підготовки до друку, гнучкість зміни макета від копії до копії.

7. Немає необхідності у великих виробничих площах з системою вентиляції. Бізнес можна розмістити навіть на дому.

8. Екологічно чисті фарби на водній основі відмінно підходять для дитячого одягу.

Недоліки

1. Невисока швидкість друку в порівнянні з шовкографією

2. Порівняно висока собівартість при великих тиражах. Ціна не змінюється від кількості принтів.

Поширеність

Технологія досить нова і поки поширена незначно. Це пов'язано по-перше з тим, що якісне і продуктивне обладнання для прямого друку стало доступним тільки в останні 10-15 років. Також в недалекому минулому існувало питання зі стійкістю фарб до прання, але в останні роки розробки в області чорнила поліпшили їх якість на порядок. Чорнило стають доступнішими за ціною, обладнання ставало надійніше, ефективніше і дешевше, технологія зрозуміліше - все це є причиною того, що прямий друк став однією з найбільш швидко розвиваючихся галузей в індустрії друку.